Pages

Wednesday, June 9, 2010

|| geram sungguh..tapi kelakar pun ada ||

narih hari saya yang paling tak produktif..

sedari semalam dah terasa yang kepala ni nee-nong lain macam..

sekali pagi tadi masa cuba nak gerak Subuh, takleh angkat..Ya ALLAH, migrain balik rupanya..

saya terpk apa yang saya salah makan 2-3menjak nih..saya jarang kena migrain tapi kalau kena, memang dahsyat..

so gagahkan juga diri siapkan anak2 bangun pagi, mandi, siap, sarapan and cuba beri senyuman buat Inche' S.O. ...

siap2 semua, saya pun dengan jayanya..makan pain killer saya and zzzz..memang terus terlena, tak ingat apa2..

rupa2nya kelam kabut Inche' S.O. uruskan anak2..bukan apa, skang nih anak2 lebih lasak, lebih adventurous..itu yang ada masanya saya sendiri rasa macam nak surrender..

nak dijadikan cerita , dlm 2 jam saya dpt lelapkan mata...Inche' S.O. pun tak dpt thn ngantuk **dia shift malam** dan akhirnya naik ke bilik..Irfanzilla tidur, jadinya dia dah warning abang2 supaya jgn bising sebab

a)Mommy tengah tidur

b) Irfan tengah tidur

c) Abah baru nak tidur

memang..memang 2-2 senyap..langsung tak berbunyi..sampailah si Irfanzilla bangun nak menyusu..saya ke dapur dan terus darah meyirap..mana taknya, habis satu tin besar susu pekat manis yang saya tengah tinggalkan tepi sinki tu kena tolak masuk dlm sinki..habis tumpah berlelah susu tu..sayang je terbuang..saya dah tahu angkara siapa....

tak mungkin Irfan sebab i) dia masih pendek **ketinggian masih belum mencapai tahap yang membolehkan dia buat onar tu**  ii) dia dlm baby cot and iii) takde nye dia nampak pun tin tu atas sinki..

and can't be Haddyff sebab i) dia pun masih tak sampai nak capai sinki and ii) kalau takde kaitan dengan gula-gula, budak nih tak amek pot langsung ha-hal dapur..

jadi suspek utama ialah Harryth!

bila tanya, dia jawab YA..memang dia yang buat!

**arrrghhhh geram betul saya..dahlah dengan kepala yang tengah mengong masa tu**

saya tak kuasa nak marah2..sebab saya appreciate the fact yang dia tak bohong...dia buat onar dan dia mengaku yang onar tu dia yang buat..cuma bila saya tanya kenapa dia buat, he went totally silent..mebbe he doesn't know how to explain it to me kot?

like what I said, tak kuasa nak marah2..saya suh dia pegi masuk bilik and tidur sama Abah dia **anak2 saya paling pantang bila suh tidur...tak tahu kenapa?mak dia ni suka je...takyah jemput pun, dia pandai zzz sendiri!**

bila dah bangun tidur, barulah saya panggil dia dan explain kenapa saya marah2 tadi..saya tak pasti dia tahu atau faham reasoning saya, tapi harapan saya biarlah dia faham....

yang pat kelakar ni si Irfanzilla..

datang baiknya, habis semua orang di ciumnya..

datang nak menyakat, habis semua dicium kemudiannya digigit penuh rasa..

and skang nih dah mula faham apa yang orang cakap..

especially bila kita cakap "MANA BIRD?" dia akan terus tunjuk ke langit...

bila tanya "MANA BALL?" terus berpusing cari bola Adidas dia..sepak slowly sana sini...

bila tanya "MANA MILK, PAN? MANA SUSU?" ..wah, terus kehulu hilir mcarik mana botol susu dia..

mana ada abang2, kat situ juga dia ada..tak sedar masih setahun, ada hati nak  main2 dengan budak 3 & 5tahun...last2 kena buli je..tapi kalau org amek benda kat tangan dia,SIAPLAH! habis dia jeritkan nanti..and skang dah pandai nak warning abang2, especially si Haddyff tu sebab Haddyff rajin nah ngusik dia...

kalau warning tu, siap pakai rotan..tunjuk jari telunjuk lagi...dia ingat orang takut agaknya..

itulah kehidupan saya kat rumah ni..hmmm, confrim saya akan mula rindukan saat-saat ni bila bisnes saya dan classes sya kick-off semula nanti..takpelah, ini je lah jihad yang termampu dek saya buat masa ni...Insha-ALLAH!

1 comments:

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

aku baca semua post ko yg tertinggal hari ne..

business apa yg ko pulak buat ne shaf??