Pages

Wednesday, March 23, 2011

tak faham saya..

kadang kadang saya geleng kepala tengokkan cara pemakaian anak dara Melayu zaman sekarang..

saya rasa dulu, saya dan rakan- rakan ada juga melawa tapi tengok tempatlah..

yang saya tak boleh terima, kalau seksinya tak bertempat..

contoh selalu nampak...

a) minah2 naik motor..dah tahu naik motor kan, sekurang2nya pakailah baju yang agak labuh sket..nih tidak sudahlah tertonggek di belakang motor, nampak pula seluar dalamnya..anak saya sendiri pandai cakap "Mommy, Kakak tu NO SHAME lah..nampak panty!"

b) minah2 yang memang merambu tak kira masa..pegi pasar malam, macam gi clubbing..gi sarapan, macam nak gi dinner..make up mengelip tak ingat and then buat2 ketawa manja, tepuk tampar kat tempat yang mana selalunya di datangi mereka yang berkeluarga...

c) dan yang paling saya tak boleh terima, minah2 yang keluar berpakaian seksi bersama2 dengan bakal pak-mak mertua...apa perasaan ek bila berpakaian gitu depan org yang bakal jadi "mak bapak" kita sendiri?takde rasa malu ke..kalau nak dedah sana sini bila merambu berdua, saya rasa terpulanglah..lantaklah kowang..tapi takde rasa malu ke bila keluar dengan family si dia dengan berpakaian sedemikian rupa..memang cantik lah mukanya tapi sedarlah di muka mungkin bakap pak-mak mertua senyum memanjang, di hati..siapa yang tahu??

dahtu, apa perasaan mak bapak diorg sendiri ek bila tgk anak2 kuwar berpakaian macam tu..jangan salah faham, saya memang belum bertudung tapi saya rasa rasa hormat itu perlu ada, especially buat mereka yang lebih tua..

p/s: di saat ni saya benar2 bersyukur saya dikurniakan anak2 lelaki yang mana auratnya hanya dari pusat ke kepala lutut....

0 comments: