Pages

Friday, May 20, 2011

oh, paling benci bila...

kita pandu kereta, dan tetiba orang mencelah dr sebelah kiri **emergency lane** secara mengejut! Hei, sekolah mana awak belajar boleh menyelit gitu ek?bodoh aper????

oh saya sungguh hangen bila perkara tersebut berlaku..sudah menyelit tanpa signal **sah2 lah tak pasanga signal kan, sebab pada dia - kalau pasang signal, org tak kasi jalan**, berdesup masuk lepas tu tekan brek kuat2..huisy, molek benarlah memandu gitu..kalau awak saja yang cium bamper kereta depan takper, nanti dengan kereta orang lain sekali yang kena macam mana?ada pakai akal tak bila memandu..atau bila memandu terus masuk MODE bodoh??!!!

yes, kita semua nak cepat...kita semua sama ada nak sampai ofis/ balik rumah cepat kan?

macam lah opis/rumah tu ubah tempat setiap 5 minit tau? 

dr dulu lagi saya praktikkan satu perkara - kalau agak2 keluar 30 minit dr rumah masih juga sampai lewat ke opis, keluar lagi awal- habis cerita! 

balik dr opis, itu tak dpt nak dielakkan - luar kawalan kita sebagai pekerja aka kuli , saya faham....tapi ingat, bukan awak sahaja ada isteri/gf/anak2 yang menunggu di jemput/ di rumah, kan?tak salah bertimbang rasa dengan pengguna yang lain..

ingat, hari ini awak kenakan orang lain..esok lusa orang kenakan awak pulak! hah- masa tu tahu marah meluap-luap, kan?:P

ini yang adamasanya mood terus OFF bila memandu..mulalah laju mulut nak maki hamun semua pengguna jalanraya....

0 comments: