Pages

Sunday, October 9, 2011

heart-to-heart discussion

byk juga yg berlaku sejak kali terakhir kami **saya & Umi Yan** jumpa..

we have decided to "cut off" some strings with a few people..kenapa?

panjang ceritanya but to keep it short, kami rimas dgn attitude a few of these so called friends..saya akui sy tak byk menerima tempias dr perbuatan mereka ni, tapi ada juga yang rasa terasa dengan tindak tanduk mereka..bukan nak kata tak pernah terkena, tapi mungkin tak sehebat macam mana dugaan "persahabatan" yang diterima oleh Umi Yan ..saya penah rasa terluka perasaan dek kawan2, bukan kerana saya ni perfect cumanya kerana saya tak faham kenapa kawan2 boleh buat saya mcm tu..bak kata Inche' SO , itu bukan kawan namanya...

saya defend perbuatan mereka kerana yakin dengan diri mereka, tapi kemudiannya perbuatan mereka membuatkan saya terpaksa "makan & telan" semula kata2 saya...ada yang sengaja memberi "dosa" tambahan pada saya dan Umi Yan- tak perlulah saya cerita di sini, cuma saya benar2 terkilan dengan sikap mereka ini..

sudahlah tidak menyenangkan @ memberikan apa2 faedah **kecuali menguntungkan diri mereka sendiri** malahan ada masanya menjerat orang lain..itu yang saya katakan pada Umi Yan, mungkin kami di takdirkan utk punya a few quality friends, but they are friends in the real sense..

saya sudah ambil keputusan utk tidak menyemakkan lagi kepala dengan perbuatan mereka yang tidak ambil peduli tentang perasaan saya & sahabat yang lain ..cuma saya doakan semua hanya yang terbaik dariNya, itu sahaja..tapi utk keep in touch, stay in contact, takpelah, tak perlu rasanya...

0 comments: