Pages

Thursday, September 26, 2013

hidung berdarah...

anak saya yang sulung jarang punya masalah kesihatan..

dr kecik , walau lahir premature - kesihatannya memang tidak pernah membebankan saya..

mungkin tersurat DIA tahu yang sebagai seorang ibu baru yang duduk berjauhan dgn keluarga dan suami, jadi Dia permudahkan urusan saya dengan Harryth..

lepas  beberapa sesi nebulizer pada umurnya 3 tahun, Harryth punya kesihatan yang cukup bagus..

adalah beberapa kali demam panas melanda tapi tidaklah di dlm keadaan yang membimbangkan...jatuh berdarah pun jarang sangat..

kelmarin dia mengadu pening kepala - lepas diberikan ubat, alhamdulillah dia kembali ok..selera makan pun OK..

dan pagi semalam lepas sy kejutkan anak3 utk bangun Subuh dan bersiap ke sekolah, dia dtg pada saya sambil memegang hidungnya yang berdarah..

MasyaAllah, terhenti jantung saya sekejap..

panik pun ada, tapi saya seorang di KL menjaga anak-anak, jd kalau saya panik pasti satu benda pun tak jadi..

Alhamdulillah, Harryth bukan jenis yang cepat merengek - yang pasti dia sibuk bertanyakan boleh tak dia ke sekolah hari tu..

Jadi saya dongakkan kepalanya agar dpt memberhentikan darah yang mengalir sambil kesat kesan darah yang mengalir tu..lepas yakin, pendarahan tu berhenti baru saya bantu dia bersiap ke sekolah..

separuh hati mmg tak mahu menghantar dia ke sekolah tp saya tahu anak saya kalau boleh tak mahu ponteng sekolah jadi saya hantarkan juga ke sekolah tapi telah saya beritahu dia supaya memberitahu cikgu bertugas utk menelefon saya kiranya hidung dia berdarah lagi...

kesian anak montok saya..:(


0 comments: