Pages

Friday, October 11, 2013

ahli keluarga baru lagi **mode:happy**

Inche' SO dapat bercuti sekejap.. dapatlah meleseh barang 3-4 hari bersama dia..tapi biasalah, selalunya kena berebut dgn anak3 hatta nak baring berbantalkan peha je pun:)

biasalah - kalau saya rasa kerinduan, anak3 juga begitu kan?

site Inche' SO ada berlaku satu kemalangan meragut nyawa jadi MOM Spore terpaksa seal site sehinggalah semua siasatan selesai - dgrnya 3 org telah mati di tempat kejadian di hempap cinder block..MasyaAllah..

saat diberitakan mengenai kemalangan tu, jantung saya terdetik..Alhamdullillah, syukur - Inche' SO tak apa2 walau dia berada di site sewaktu kejadian berlaku..

jadi bila nampak dia berdiri di depan pagar rumah, memberi salam.. tak tergambar kegembiraan saya!

anyway, sebagaimana yang dijanjikan - Inche' SO telah siapkan laman depan rumah tu dan siap pasang pagar mata kecil utk haiwan peliharaan kami..

yup yup yup - keluarga kami kini punya 3 ekor arnab mix breed!

3 ekor arnab mix breed - jantan semuanya
happy dpt lompat2 di laman rumah

nak belai? boleh - tapi kena tunggu sampai diorg datang sendiri sbb kalau kita pergi pada diorg ni, cepat je lari tau?


-posing sakan-

seekor berwarna putih, seekor berwarna coklat dan yang lagi seekor berwarna kelabu asap..he he he he..sampailah pagi tadi masih tidak bernama sehinggalah adik ipar saya yang paling bongsu suggest 3 name yang saya rasa sesuai sungguh dengan mereka - White [putih], Murphy [ as in Murphy Brown - coklat] & Gandalf [as in Gandalf the Gray]

makanan bagi arnab2 yang berusia 4 bulan ni ialah alfalfa dry hay, alfalfa pellets dan sayur2an segar [carrots] & buah2an yang tidak masam - epal merah, buah lai etc.. saya berikan alfalfa pellet/hay di waktu malam dan sayur2an /buah2an di waktu siang.. pagi2 lepas hantar anak3 ke sekolah, saya akan lepaskan mereka di taman..petang pun saya lepaskan di laman, kasi happy sket lompat sana- sini...

dah kasi makan pun masih nak nibble kat pokok bunga Mommy

memang notty tau?:)

caught in the act and now he wants to run away

now with 3 boys, 2 hamsters and 3 rabbits, I am officially one contented bunny [he he he he- pun intended!]


0 comments: