Pages

Wednesday, December 4, 2013

Montessori Ilham excursion to the Sc Centre today...

selalunya muzim cuti sekolah banyak aktiviti yang dijalankan oleh pihak Montessori Ilham tapi mungkin sebab kali ni tak berapa ramai anak2 yang masih menggunakan khidmat day-care [ mungkin ramai yang sudahpun bercuti panjang] jadi aktiviti kindy kali ni lebih tertumpu pd Arts & Crafts di sekolah...

tapi seawal hari Isnin yang lepas, Teacher Safiyya dah mengingatkan saya bahawa mereka bakal membawa anak2 ke Sc Centre - okaylah..bagus juga..sekurang2nya ada juga aktiviti luaran yang dilakukan oleh anak2... dengar macam gah je kan? tapi Sc Centre tu dlm 5 mins drive je dr rumah kami..ha ha ha ha ha...takperlah yang penting anak2 seronok sepanjang masa di sana...

bila ambil mereka dr sekolah petang tadi - eksaited anak2 menunjukkan tupperware berisi rama2 [as below]

walau mendapat bantuan dr para cikgu yang sama2 mengikuti rombongan ke Sc Centre , saya rasa anak2 pasti seronok dapat melihat rama2 secara dekat...

sebelum bergerak balik ke rumah, Teacher Safiyyah inform saya bahawa anak bongsu saya dikenakan denda "time-out" kerana tidak mendengar arahan..saya ketawa kecil shj..oh, I know my son very well..pasti ada yang dia buat tadi..

dlm masa kami berjalan balik ke rumah - saya tanyakan dia..

Mommy: Irfan - you kena time out td dengan teacher?
Irfan: ha'ah..Teacher marah Irfan and then..and then..and then...Irfan kena time out!
Mommy: Irfan buat apa? U didn't listen to your teacher ek?
Irfan : Teacher suruh Irfan wait but I just jump..Irfan did not listen to teacher..
Mommy: So in this matter - Irfan behave ke tak? Who was wrong - Teacher or Irfan?
Irfan: IRFAN...Irfan dah say sorry Teacher...

awww....cair hati saya mendengarnya..
sekurang2nya dia tahu bahawa cikgu dia mendenda bukan kerana benci atau tak sayang, tapi kerana dia tidak mengikut arahan dan membahayakan diri sendiri.. **hugs**

set Haddy - Irfan 

set Haddyff

1 comments:

cik puan olympus said...

rindu plak dengan mulut potpet potpet irfan... ada je jawapan dia... hehehehe...