Pages

Saturday, May 1, 2010

|| saya penat sebenarnya..||

dua tiga menjak nih memang sebenarnya tak cukup tangan..

si kecil **Baby Pan** di rumah sejak dia demam panas, sakit campak sampai almost half a month yang membuatkan saya dan Inche' SO setuju untuk "cutikan" dia terus bulan April ni dr sekolah..tup tup, narih dah 1st May kan?macam cepat nah masa berlalu...dah sebulan dia di rumah dgn saya...pasti saya akan mula merindui dia balik lepas nih, macam masa dulu2....haih!

dua tiga hari lepas pulak si Haddyff mula demam panas on and off..ini uncle memang selalu gini, tu yang saya risau sket..but alhamdulillah, nampaknya okay..semalam saya gagahkan diri menapak ke farmasi dgn Haddyff & Baby Pan. Niatnya cuma DUA--> 1) nak belikan ubat naik selera untuk Haddyff and 2) saya nak belikan ubat cacing **atas nasihat kengkawan**

saya bukannya nak menyombong, tapi sebenarnya memang betul..anak2 saya semua memang tak penah main tanah..jadi agak confuse jugaklah kalau tiba2 diorg ada cacing..:P but then, saya dah abes ikhtiar, jadinya yes, I am game for anything!

lagi satu, EXAM LLB saya adalah dlm tempoh 10 hari lagi....jeng jeng jeng jeng!

memang dah study, submit online assignment bagai..tapi hati ni berdebar-debar..which is a good thing, kan?ha ha ha ha....

dan buat semua kengkawan yang "terpaksa" meninggalkan Maersk setelah JOH office di tutup, percayalah segalanya hanya utk yang terbaik..terus terang saya katakan, its inevitable kan?kan kita semua penah berbincang mengenai perkara nih sejak dulu lagi..so I don't think it's a surprise when higher management made that decision...

apa2 pun, all the best to everyone...yang mana masih tinggal, buatlah sehabis baik..

yang mana yang still with the co but at different location, prove to them that JOH's staffs are the best!

and buat mereka yang tinggalkan Maersk..apa lagi, the world is your playground...go and fulfill your dream!

and in the meantime, saya nak rehatkan badan sementara anak2 taking a nap...

have a great weekend ahead, friends!

2 comments:

azie said...

za..aku mmg follow blog ko slama ni but as a silent reader jer, tp ni rasa nak bersuara lak. he..he.. actually kesian bila baca citer anak2 ko slalu kene dmm..etc.. kesian ngan budak2 tu + kesian kat ko gak.. Ko tahu Impian Emas Medical Centre? Pusat perubatan alternatif. My sis, anak dia dulu g2 gak. dmm panas berbalik2...etc. Tp pas beransur kat c2 Alhamdulillah ok. if ko rasa leh setuju ngan perubatan alternatif tryla, kot nak serasi.

Scorpio Girl said...

Azie, thanks for the info...I am game for anything, beb..bukan apa, yang no.2 ni memang ada cerewet/rewel sket..dahlah kena ekzema and then kurus pulak tuh..nasib baik skang nih dia punya ekzema dah hilang **alhamdulillah**, so skang ni aku tgh dlm usaha nak tingkatkan nafsu makan dia, naikkan berat badan dia sambil tingkatkan imun sistem dia..pepaham je lah kan, bila kita hantar anak ke nurseri, anak org lain sakit konfem terjangkit dgn anak kita juga..yang palig ketara dulu siap anak aku kena HFMD lagi...anyway, akan aku usahakan secepat mungkin..thanks again, beb!