Pages

Monday, March 21, 2011

Anak yang sorang ni memang lasak sungguh!

tak tahu nak cakap apa...hujan xe, ribut xde..tahu tahu leh terlenting kat pinggang Abah dia and terkena bucu meja makan..Ya ALLAH, masa kena tu nak nangis pun ada saya rasa..dia buat tak tahu je mula2..agaknya dah lama sket tu baru terasa pedih, lebih2 lagi bila darah dah mula mengalir, terkena mata sket..barulah tuan empunya diri merengek...

cepat2 Abahnya dukung, bawak masuk toilet..di bilasnya luka dan suruh saya ke farmasi belikan ubat kuning/biru atau krim antiseptik untuk anak bongsu sowang tu **saya juga yang kena** Inche' SO tanya, nak kena bawak spital ke? **ha ha ha, memang sebagai ex-medical student, Inche' SO rajin je menanya saya hal2 medically-related ni walhal saya bukannya DR pun skang** saya kata nanti dulu, terus saya menelefon dlm GP saya tapi Dr Azizah confirmkan pd saya yang dia tak buat micro-stitching..so, saya kata..tak perlulah..kita just make sure open wound dia tu tertaup balik kulitnya..that's all..

dah setel hal2 membersihkan, letak ubat semua DR Azizah telefon saya semula..dia nasihatkan saya cuma letak anispektik krim tu dahulu and kalau tak dpt klinik yang bikin micro-stitching, carikan anak saya graft untuk minimise the scarring..

tapi bila tgk balik luka dia pagi tadi, saya rasa tak perlu grating pun takper sebab rupanya koyak tu selari dengan lipatan alis mata..Alhamdulillah...ye, walaupun anak saya lelaki saya memang pantang hal2 macam ni..ni bukan pasal "takper, kan anak lelaki..biasalah tu", tapi lebih kepada "kesiannya anak saya"....hu hu hu hu....

siapa tak sayang anak oiiii?

0 comments: