Pages

Saturday, March 12, 2011

Nostalgia kat ASPURI..

dulu masa kat ASPURI kan, saya ada satu tabiat yang sungguh sungguh buruk..ha ha ha ha...

saya suka sangat makan jeruk jambu batu..masa tulah saya baru tahu nikmat dunia, sejak mengenali jeruk jambu batu..ha ha ha ha ha...

don't be fooled by its appearances.looks can be very deceiving!

selalunya waktu solat maghrib & isya' warga ASPURI akan bersolat kat surau lama sekolah dan berdekatan dengan surau sekolah itu ada koperasi kecil bawah kelolaan projek keusahawanan sekolah bawah projek TUNAS BISTARI..macam2 ada jual kat situ..tapi yang selalu menjadi pilihan dan keutamaan saya adalah jeruk jambu batu, lagi-lagi kalau dapat jeruk yang masih baru **tak berapa benyeh sangat lah**..rangup je mengunyah berplastik-plastik!!selalunya memang duit poket yang saya dpt dr parents saya, saya habiskan untuk jeruk!

masa tu memang selalu kena sound dengan budak se-dorm..

mana taknya, makin nak dekat SPM, makin rancak mulut saya mengunyah!

sampai ada yang mengugut saya yang saya bakal "blackout" masa exam nanti kalau terlalu banyak sangat makan jeruk...masa tu lah baru ada tarik hand-break sket..:D

sekarang ni bukan mudah nak carik bendalah ni..takkanlah nak menapak ke Chao Phraya market semata-mata nak beli sekilo?ha ha ha ha..

p/s: nak carilah kalau-kalau ada resipi macam mana nak buat jeruk ni sendiri..then boleh buat eksperimen!:D

0 comments: