Pages

Thursday, January 5, 2012

SK Seri Hartamas Pri 1 Orientation Day

***delayed entry

Sebenarnya niat di hati nak post entri ni awal2, tp waktu kerja x mengizinkan.. Biasalah, semua cust nak closing acct etc sebelum akhir tahun & tempoh 2 minggu penghujung Dis lepas mmg agak kalut sket.. Mana taknya- mula2 cuti krismas; dah terlajak cuti ke hari isnin.. Kemudiannya cuti tahun baru, terlajak cuti lg ke hari isnin..

Nak dijadikan cerita- dr seawal bulan Sept lagi dah agak Harryth x dpt seat di SKBD...mana taknya, allocated seat was only for 100 students and when we went for Harryth registeration,he was already on the 167th no. Jadinya bila surat balas dr pihak MOE kata Harryth ditempatkan di SK Seri Hartamas- I was glad...DIA dah janjikan yang terbaik buat umat2nya..Apa2 pun, 29 Dis 2011 SKSH adakan hari orientasi buat anak3 pelajar pra-sekolah & pelajar Tahun 1..siapa yang terlebih teruja? Mommylah!

Macam tak percaya je ni lah budak kecik lahir 2.7 kg je - tak seberat mana pun..cuma yang saya sedih , pada masa tu saya masih belum ada a stronng BF support system jadinya Harryth dpt BF dr sumber asli selama hanya 2 minggu **sad** tapi syukur alhamdulillah, walaupun begitu Harryth tetap kekal sebagai anak yang paling rapat dengan saya..seingat saya Harryth tidak pernah kena tinggal lebih lama dr 3 hari, dan setakat ni walau mcm mana kena marah sekalipun dgn saya - dia tetap akan peluk cium saya sebelum tidur..cuma skang saya meletakkan sedikit sempadan bila dia masih mahu meleseh2 + bermanja dengan saya tapi saya katakan pada dia selembut yang mungkin bahawa dia sudah makin besar dan perlu ada batasan tahap kemanjaan bersama saya...

Annnyyywwwaaayyy..........pagi tu memang anak beranak bersemangat sangat bangun awal dan bersiap. Adik2 yang berdua tu pun eksaited jugak, only to know that they are not joining us!:P selepas selesai sesi drama "melalak-nak follow-Abam" dr Cik Pan, kami pun bersarapan dulu dan kemudiannya ke sekolah...

Sewaktu sarapan tu hati saya terdetik.."dah besar rupanya anak aku!" saya perhatikan dia tepat2, renung muka bulatnya lama-lama..timbul rasa pilu - terasa cepat sangat masa berlalu..Inche' SO selalu marah2 bilamasa saya terlalu melankolik & melayan perasaan lama-lama..:( kadang2 saya senyum sendiri bilamana melihat telatah Harryth ..Yes, I am proud of him!

Dia seronok betul bila saya bagitau yang dia akan ke "big boy school" siap canang dengan Tok Daddy, Tok Mommy + Mak Su **tak bagitau Mak Long sebab Mak Long workaholic tak balik Sg Besi tempohari** and yeah, he was super super excited when we finally arrived at the school - the school was not that big but very very comfy and welcoming. He never felt intimidated and was embracing everythg - new school, new teachers , new canteen and the fact that now he has to pay for everythg he buys at school!:)

Harryth seronok je..yang tak seronoknya, Mommy dia lah..

nak amek form....beratur!

nak bayar duit untuk kad 001 dan bahan rasmi lain .....beratur!

nak tunjuk bukti yang kami dah bayar utk dptkan list nak beli buku sekolah ........beratur!

nak beli buku sekolah....beratur!

nak amek buku teks...beratur!

diam tak diam, adalah dlm 2 jam membazir masa dok beratur..masa beratur tu dgr lah macam2 parents dok canang pasal anak masing2...yang ni dok sibuk puji anak dia gini, yang anak orang ni pulak gitu..me? I just kept quite..I know what my boy is capable of doing..and ada sowang parents ni - rasanya orang yang "agak" berada lah **macam mana tahu - ada driver- and came to school with Porsche Cayenne...memang cantik, ayu je - tapi mulut boleh tahan.."abang, abang - he is supposed to be in this class lah,this class no 1 - that class no.2"  depan other parents** mak aih, kiasu betul..anak barulah darjah 1 cik kak oii..ckp siang pandang2, ckp malam nak kena lempang ...anak-anak semua takde heran pun kelas mana, yang kita mak bapak ni nak sebuk apanya..

takperlah - saya cuba berfikiran positif sentiasa kerana saya yakin walau dicampak mana sekalipun anak3 saya - InshaAllah masing2 akan berjaya dlm cara masing-masing..

dan kerana Harryth telahpun berkelakuan baik sepanjang tempoh di sekolah pada hati tu, saya telah mengadakan lunch-date di TGIF bersama anak kesayangan seorang ni...dan dia sememangnya happy ..**tapi Mommy dlm senyum, dlm gelak - berbual jugak menerangkan how he should act at school and to remind him to behave well + be good + study smart**

My handsome boy while we're having breakfast

Mommy happy **yeay!**

The occasion for celebration..

On the way to TGIF ONE UTAMA - our lunch date!:)

nyum nyum nyum...

nampak sedap kan?MEMANG SEDAP!!!!


Our small dessert shot glasses ** parfait + mousse + Harryth**

1 comments:

Ida said...

Salam, just nak tanya. I pun had d same experience with u, i applied my son at SKBD but rejected and he's getting sk sri hartamas too. He's going to register nx year 2013. So, from ur almost 1Y experince with that school, how do u find it? Is it a 1 session school same like SKBD? I was really nervous, as u said mommy yg lebih2 kan. Hehe..really appreciate ur feedback. Thx in advance...(email: iedas79@yahoo.com)