Pages

Saturday, March 17, 2012

Anak3 bersunat..

Cuti sekolah kali ni sepatutnya kami balik ke Singapore - tapi dek kerana tuntutan kesihatan Abg Haddyff,kami terpaksa kansel dan teruskan dgn aktiviti bersunat-jangan ingat nal bersunat skang ni bukan murah ye-saya berpusing satu bandar mencari klinik yg dpt memberikan harga yg kompetitif sebab saya nak sunatkan 2x hero..rata2 harge RM500/kepala [clamp method] dan sebelum saya buat keputusan,saya cari byk info mengenai kaedah bersunat zaman sekarang-clamp method,laser method & conventional method.

Clamp method adalah yg paling moden dan dikatakan yg paling simple,tp dpt byk negative review-lambat eloklah,bentanlah mcm2 etc....

Conventional method? Saya dah penah tgk live kaedah bersunat ni..too bloody for my liking...:(

So I've decided for the boys to undergo the laser method. Okaylah..Anak2 masih kena injek,and itu je lah pun yang menyakitkan...and yang lain lbh kpd trauma/takut..nasiblah budak2 yg buat appt sunat lepas kami masih belum sampai sepanjang tempoh anak2 saya di dalam..menangis,merengek tak habis2...:(

Apa2pun,mmg cuti sekolah kali ni dipenuhi dgn aktiviti melek3 di rumah dan makan makanan budak2 pantang bersunat..:p [bubur nasi + lobak masin + ikan bilis goreng]..

0 comments: