Pages

Monday, November 5, 2012

Agenda hari Ahad!

hujan sepanjang hari..rasa sejuk je..tapi rupanya dlm seronok2 dlm cuaca begitu, rupanya ada kawasan yang naik air rupa2nya..moga2 adik2 yang bakal menduduki SPM tidak begitu terjejas dan kalau ada yang terjejas pun, semoga konsentrasi masih fokus pada menjawab soalan dengan penuh keyakinan!

apa je yang dibuat semalam?


selain dr melek2 di rumah, kami menjenguk UMI YAN yang keseorangan sekejap di Serdang..bukan apa, saja makan2 dan borak2..lagipun, I need to bring the boys out and they're super-duper comfortable with Umi Yan...

membeli nasi ayam di tepi tasik - nasi ayam yang menggamit kenangan masa membesar di Serdang..gerai pakcik ni dahulunya di seorang makeshift gerai di kawasan 7-Eleven dulu tapi sejak Serdang mula di-revamp, gerai ni dah dialihkan ke tepi tasik Serdang sekarang ni..dah tak nampak dah pakcik tu di situ, yang ada cumalah pembantu dia, seorang warga Indonesia dan juga pembantu yang lain..beli seekor ayam {harga RM28 okey? cukup cekik darah - tp dek sebab teringin sangat, saya beli juga] dan tapau 8 bungkus nasi beserta 2milo ais, 3 teh ais, kami ke rumah Umi Yan..

lepak-lepak, kecahkan orang Umi Yan dan ambil kesempatan utk print out stickers untuk jars Harryth..

oh yes..cerita pasal stickers...mula2 saya & Umi Yan menggeragau jugak mencari glossy paper untuk print tapi to no avail..niat di hati ingatkan nak print di glossy paper, cut dan kemudiannya gunakan glue gun untuk menampal di balang comel tu tapi di Kedai Buku Jasema di TTDI, saya berjaya jumpa sticker papers!

Cukup murah harganya - RM0.60/kpg dan anne' di situ siap kasitau lagi kalau mahu lebih murah, boleh beli satu pek - RM32.00/100 kpg..oh nehi nehi, anne...saya cuma mahukan 15 helai sahaja!:P

anyway, inilah hasilnya...

so apa yang tinggal adalah to bake and fill up the jars..and no, I have yet to decide on what to fille 'em up with!:P



1 comments:

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

tak sabar nak tgok hasilnye hihi...