Pages

Tuesday, April 27, 2010

:: kejayaan separa besar-separa kecik untuk anak-anak comel saya ::

anak2 saya meskipun tidak tidur sekatil dgn saya, masih mahu merasakan "kehadiran" saya sebelum dan semasa zzz...

hasilnya, bilik tidur saya yang sememang2nya besar kini menjadi sempit sehinggakan almari pakaian saya terpaksa Inche' S.O pindahkan ke bilik lain untuk muat kan 1 baby cot utk Baby Pan and 2 katil berbentuk kete sport buat abang2...

tapi sejak insiden ruang makan dan ruang dapur dilanda bah buatan sendiri, abestilam-tilam yang kami pakai untuk lepak2 di depan TV basah lencun...baunya???sukar nak di gambarkan..

cukuplah sekadar saya katakan yang saya memang sungguh2 mahu membuangnya..ha ha ha ha ha..!!

anyway, mau tak mau dlm mengejar masa mengulangkaji untuk final exams bulan Mei ni, saya terpaksa mengambil langkah drastik..saya pujuk anak2 untuk zzz sendiri di atas sementara saya menelaah di bawah..

Alhamdulillah, pujukan saya berhasil..Aisy dah mula faham dan mula lembut hati bila saya sudah mula slow talk dengan dia mengenai permintaan saya itu..itupun harus ditambah dgn berbagai2 janji utk membawa merek ke Pasir Ris, Zoo Spore once exam saya selesai.Abg Adyff, skang nih dia jenis macam malas nak bertelagah..dia ikutkan aje ATAU mungkin juga sebab tak mahu kalah..mau jugak jadi good boy mcm Abg Aisy..:D

anyway, berbondong2 anak saya berdua naik ke atas membawa bantal kepala, bantal peluk memasing naik bilik **tgk TV nak kena ada bantal2 tuh, kalau tak tak besh!**

saya naik ke atas, bukak kan tingkap...pasangkan kipas, selimutkan mereka..tapi saya biarkan pintu bilik terbuka.senang Mommy dia nak dengar apa-apa..

Alhamdulillah..seminggu berlalu dan anak2 berdua masih lagi tidak memberontak mahu tidur depan TV lagi...

p/s: doa semoga anjakan paradigma ini berkekalan ye?Insha-ALLAH...

0 comments: