Pages

Tuesday, April 27, 2010

:: zaman sekarang ni senang betul nak mintak duit kan, tapi habuk pun tarak! ::

entri ini ditujukan khs buat pihak syarikat yang menyediakan khidmat sekuriti di kawasan perumahan saya ini..

saya faham pihak awak "sedang cuba" untuk menyediakan perkhidmatan yang terbaik sejak awal tahun ini..
**ada ke istilah sedang cuba, it's either u are proving the correct service or not, kan?**

saya juga faham kenapa pihak awak "terpaksa memohon sumbangan wajib RM100/=" dr pihak residen taman perumahan ini , senang cakap sebagai modal lah untuk "kununnya" membina booths, palang, pagar utk keselamatan kami..

saya juga faham, nak ubah jalan dr dua hala ke satu hala adalah agak rumit kerana ianya melibatkan pihak berwajib etc..

yang saya TAK FAHAM ialah, ada 5 jalan masuk ke dalam taman perumahan ini **3 jalan utama, 2 jalan susur dr ruma kedai ke rumah-rumah residen** dan pihak awak cuma menyediakan palang dan jaga pada 2 jalan utama sahaja...jalan lagi 3 tu, hanya ada palang/ pagar tapi TIDAK dikunci, TIDAK dikawal...

ya, saya cerewet..

sebab saya cerewet ialan kerana saya membayar duit maintenance yang dikatakan digunakan untuk menampung perbelanjaan sekuriti...

duit yang dibayar bulan2 memang tak banyak, tapi itu jumlah yang pihak awak tentukan..bila dah begitu, maksudnya awak yakin dengan pembayaran sedemikian banyak CUKUP untuk menampung perbelanjaan sekuriti yang awak janjikan!

so please...you will not see a single cent from me anymore until you fulfill you part of the bargain!

the reason I signed up for the security services was for me to feel safe and secured and not for YOU TO THINK THAT I AM SAFE AND SECURED..theres a huge difference with my concept and yours..and as the consumer, I AM ALWAYS RIGHT, right?

0 comments: