Pages

Monday, April 26, 2010

:: KISAH KELAKAR KU DI HARI SENIN ::

kalau ada sesiapa yang terperasan entri saya di FB tengahari Isnin yang lepas, mesti ada yang tergelak..

yes, saya memang seorang proscratinator...saya selalunya akan melengah2kan tugasan hingga ke saat2 akhir..

I dunno why...mebbe because I work better under pressure, kot? [alasan konkrit tak?]

YA...saya memang sudah lama berniat nak mop lantai dapur & lantai tempat meja makan..

YA..saya bertangguh kerana saya ni amat FAIL dalam pengurusan masa
**sila lihat proclamation di atas yer?**

YA....saya memang lemah betul nak bergerak buat kerja rumah pada hujung minggu, lebih2 lagi kalau semua hero saya tengah melepak tgk TV... ** saya jeles tahap dewa wokey?**

Nak dijadikan cerita, saya agak stres sket pagi tadi sebab masa nak kuwar rumah hantar anak2 ke kindy, saya terperasan tayar kereta yang pancit.. **tayar tu memang dah "tunggu masa" and we're supposed to change it a new set the next day actually** dah lah saya ni fail kalau pat2 nak tukar tayar, psg tayar spare..
[saya tahu buat, cuma saya tak kuasa..rewel ah keje dia]

okaylah, Inche S.O. balik penat2 dr keje, terus saya terjah mintak tolong tukarkan tayar kete dulu..dah siap semuanya, saya hantarkan anak2 ke sekolah dan saya bergegas balik..

Inche S.O suh balik cepat koz dia nak suh mekanik dekat rumah tu check out the car and just nice, masa dia takde kat rumah dan anak montok saya [BabyPan] tgh lena beradu dlm buaian, saya tergerak nak bersarapan...

belum sempat ke dapur, kaki saya terpijak air..

huisy!!!!panik sekejap!

selambak air melimpah dr kawasan meja makan sampai lah ke belakang dapur.

rupanya masa saya tengah menyapu rumah tadi, saya sudah terlanggar connecting hose mesin basuh...hah kau, sekali bah terus!

nak taknak, ameklah kain tuala buruk and mop membersihkan air tu..and the best part is, sebab air yang melimpah tu air basuh baju so automatically saya dpt air wangi utk mop...ha ha ha..

kesudahannya, Inche S.O ingat saya merajinkan diri... **woot woot**

moral of the story: agak2lah kalau ye pun nak bertangguh, Zaza...2 mths due is totally ridiculous, kan?:O

0 comments: