Pages

Friday, April 1, 2011


durian oh durian..dah musim agaknya skang nih?

mana2 pusing je mesti ada bau, mesti ada orang jual...

tapi tak tahu pulak samada yang dijualnya tu durian Siam / durian kampung?

penah terkena dulu, beli durian kat Geylang..agaknya Inche' SO sudah kena "baca", mana taknya..Inche' SO tidak "gagap" keluar duit $130/= untuk 7 biji durian...dah beli, langsai urusan, gerak dr gerai baru dia tersedar dan tanya saya..."How much did I paid for the durians?"

Pelik!

anyway....dulu2 mak saya yang pandai/rajin belikan durian jadinya saya tak dapat mempraktikkan ilmu beli durian ni..selalunya nak cepat and confirm sedap, saya beli yang dah siap kopek & pek dlm bekas tu..memang mahal sket, tapi puas hati!

..rasanya tahun ni saya nak ajak Inche' SO beli durian kat melaka lah...**teringat satu gerai tepi jalan, along the way to Afamosa yang penuh dengan manusia berplet kereta "S" beli..katanya memang situ best!**

kalau agak2 tak tahan sangat, saya ingat nak beli je durian longgok...kalau rezeki, dapat yang sedap2 juga..kalau bukan rezeki makan mentah, rezeki buat bubur kacanglah nampak....:D

p/s: buat gula durian pun best jugak ni!:D

0 comments: