Pages

Saturday, January 29, 2011

seksa nak telan..

termaktub seperti post sebelumnya,saya akan memulakan sesi menguruskan badan **di bawah seliaan DR famili saya** mulai 1 Februari 2011.

Inche' SO agak skeptikal sket koz

a) he knows I am a big, NO- lemme correct that, A GREAT EATER and dia takut yang saya akan "kecundang" buat sekian kalinya,kalah pada nafsu makan saya sendiri...**bbooooooo...**

b) dia tahu saya memang (a)

jadinya pagi tadi, saya mulakan langkah pertama untuk program tersebut..dengan makan QUAKER OATS..

Oh sila tahu, saya tak penah suka QO dan saya heran bin ajaib macam mana Inche' SO boleh telan QO dengan muka yang manis..saya ingat lagi Mommy dulu penah try kasi saya rasa QO, and dan-dan tu jugak saya muntah **sama kes mcm Scott's Emulsion kaler puteh tu..yuckkieee!!!**

anyway, selalunya kalau Inche' SO masuk keje malam, dia akan sampai rumah esok paginya ngam-ngam saya dan anak-anak bersiap nak ke sekolah..so, saya akan pastikan sarapan dia siap sebelum saya masuk kereta dan berdesup ke Brown & Yellow..and salah satu menu sarapan beliau ialah..QO !**go figure!!**

the best part ialah, sebab dia tahu yang saya tak suka QO, dia dah siapkan SOP macam mana nak buat QO ,in accordance to his taste ..so, saya tak perlu rasa dan cecah lidah kat QO tu langsung..Untuk mangkuk cina bulat yang besar -->air panas menggelegak 3/4 mangkuk, 2 sudu besar susu pekat **bancuh susu dulu** dan kemudian taburkan 7-8 sudu besar QO sedikit sedikit until you get the right consistency..kalau nak keras, tambah lebih sket..kalau nak lembut, tambah air panas lagi sket..

so pagi tadi, setelah buatkan sarapan Inche' SO, saya gagahkan diri buat satu mangkuk cina KECIK untuk diri saya sendiri..okaylah, not that bad..cuma kena gagahkan diri untuk telan QO sampai habis..percaya @ tak, memang saya telan QO tu bulat2 okay..:P

so, percubaan pagi tadi boleh dikira berjaya..so esok adalah hari ke-2...I just hope that I won't vomit it all out!

hasil: bowel movement yang cukup aktif today **ha ha ha, I know ...too much info!** 

0 comments: